Verkiezing lijsttrekker D'66 wordt vervroegt.

Ger gmw.arts at HOME.NL
Thu Apr 6 10:34:07 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

We mogen hopen voor D'66 dat men daar niet het ultieme antwoord mee bedoeld om het langzaam wegkwijnen mee op te vangen.
Niet om mijn gelijk te halen maar ik heb het nog eens nagelezen en in begin van dit kabinet schreef ik wel eens om het toen nog bestaande forum op de D'66 lijst dat dit hen de kop zou kunnen kosten. Even later werd het ONGEHOORD.NL, en deze lijst. Al helemaal natuurlijk na het Paasaccoord en men bereid zoveel in te leveren, naar mijn mening enkel alleen voor het pluche.
Ik snap best dat je een eenmaal ingeslagen weg probeert te volgen en niet zo maar even omdraait. Maar nu, het is nog ruim een jaar voor de verkiezingen, de VVD rolt over elkaar, het CDA komt met prachtige beloften, en D'66?  Toch maar buiten spelen dadelijk?
Manifest of niet, dadelijk een programma vol mooie beloften, want de volgende periode wordt Nederland een Paradijs?
Elk logisch denkend mens weet toch dat verkiezingen vooral een afrekening zijn, voor elke partij. Ook voor D'66. Die zouden dat kunnen weten gezien de telkens male zetelverliezen na regeringsdeelname. 2 Of 3 zeteltjes in de peilingen beantwoorden met, het zijn maar peilingen, is naar mijn mening niks dan een gebrek aan antwoord. Die opmerkingen horen meer thuis bij Balkje.

Ik ben van mening, maar ja wie ben ik, dat een club als D'66 een liefst zo groot mogelijk onderwerp nodig heeft om zich echt te kunnen profileren waarbij ze lijnrecht tegenover ASO horen te gaan staan. En nog maar eens desnoods de stekker eruit. Grote delen van de liezers zou hen erg dankbaar zijn.
Nu weer blijkt dat er nogal wat miljarden meer zijn binnengehaald en voor een groot deel alweer zijn ingeboekt door Zalm, en tegelijkertijd anderen (PvdA) beschuldigen van over de balk gooien. Opzettelijk en vals beschuldigen van gemeenten, ach ja, sorry hoor. Het ergste is, het wordt gepikt. Stapel de voorbeelden maar eens op
Pechtold is helemaal terug in het hok gestopt, je hoort hem niet meer, het went blijkbaar je mond niet open te mogen maken.

Ik vroeg het al eerder maar niemand schijnt er antwoord op te hebben, is dit opofferingsgezindheid bij D'66 of desinterresse? Men gaat zeer bewust af op een zo goed als verdwijnen in de politiek en hoopt maar op een wonder of zo. En als een dergelijk wonder (oogstjaar hihi) al zou gebeuren zal het niet D'66 zijn die er mooi weer gaat spelen.
Het is niet in mijn belang maar ik begrijp die dingen niet. Al zou het maar partijbelang of zelfs eigenbelang zijn dan nog. En voor een belangrijk deel is dat toch ook zo.
Als partij wil je na deze periode toch ook nog meetellen en elke politicus heeft toch ook zijn of haar ijdel, maar ook is het een baantje.

Indien er niks gebeurt is de veronderstelling toch niet zo vreemd dat men zich er maar bij neerlegt en de handdoek in de ring heeft geworpen?

Ger