Aprilgrap: D66 wil kabinet steunen in plaats van zich profileren

Ger gmw.arts at HOME.NL
Thu Apr 6 08:22:41 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Ger, je leest niet eens goed wat ik schrijf en je beweert maar van alles.
> Je verpilt mijn tijd. Sorry hoor.
>
> Over het verschil in benzineprijs tussen Nederland en Duitsland zou je
> eens kunnen lezen wat het nrc eind 1999 schreef:
> http://www.nrc.nl/W2/Lab/Shell/991228-a.html
>
> Bart

Jawel hoor Bart, maar mischien is het je ontgaan dat we inmiddels 2006
schrijven.
Het gaat niet over jou of mij maar over mensen die niet naar jouw C1000
kunnen met de rollator of hoe dan ook, geen auto hebben, en dus de mensen
zijn die door de vloer zakken. Over mensen die geen belang hebben bij de
prijsverschillen in benzine.
Je gaat alleen maar uit van je eigen situatie en dat is het verschil tussen
ons. Ik red me wel hoor, ik let wel op mijn persoonlijke economie, net als
jij. Helaas zijn er heel veel die dat niet in eigen hand hebben maar
daarvoor afhankelijk zijn wat er bij toeval in de buurt zit.
Jij gaat al circels trekken van 30 km rond Venlo om te zien wat er aan
winkels zit. 30 of 3 Km maken toch niet als je die afstand niet kan
overbruggen?
Je durft te praten over eten voor 3 euro per dag. Als dat al zo zijn moet je
er even bij bedenken over wie je het hebt, daar gaat het over.
Dan heb je het over mensen die niet zo kunnen handelen, dan heb je het over
mensen die meestal hun hele leven hard hebben gewerkt en nu oud of te ziek
zijn en die nu de broekriem nog maar eens moet aantrekken. Kom eens langs
zou ik zeggen en breng je in contact met mensen die door hun leeftijd in de
WW zijn geraakt en die gaat aflopen. Nu behoorlijk ziek zijn maar zich niet
kunnen ziekmelden bij het UWV omdat ze zich 3 maanden zonder inkomen niet
kunnen verloorloven.
Dan heb je het over mensen die onterecht worden afgeschat uit hun WAO. Dan
heb je het over mensen welke in hun goede werkzame tijd een huisje kochten
en nu door de omstandigheden worden gedwongen het te verkopen met medenemen
van een grote restschuld. Eigen schuld, Dikke bult? Zo makkelijk zit de
wereld alleen in elkaar als je alleen maar aan je eigen denkt.
Weleens proberen rond te komen van een minimum? Ik niet en ik zou het
waarschijnlijk ook niet kunnen.
Weleens in de WW gezeten Bart en je loopt je het vuur uit de sloffen om aan
de slag te komen maar krijgt overal, vooral bij uitzendbureau's,  te horen
dat je veel te oud bent met je 45 jaar? En veel te duur natuurlijk t.o.v.
Polen en zo, terwijl de werkgevers roepen dat ze geen Hollander kunnen
krijgen. Is dat de schuld van die persoon of vind jij dat die ook maar dik
onder de CAO aan de slag moet gaan en zich moet laten belazeren tbv de
portemonai van de werkgever?

Let eens een keer op Bart en je zal zien dat de wereld anders in elkaar
steekt als je eens verder dan 10 meter om je heen kijkt.

Ger