Aprilgrap: D66 wil kabinet steunen in plaats van zich profileren

Ger gmw.arts at HOME.NL
Tue Apr 4 17:34:05 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Maar een negatieve boodschap, het je afzetten tegen de rest van het
> kabinet, is onsympathiek, draagt niet bij aan je eigen geloofwaardigheid,
> en maakt niet dat er meer mensen bij D66 willen horen. Plus, tot de
> verkiezingen moet er nog een hoop gedaan worden en de coalitiegenoten
> afkraken (ook waar ze het eigenlijk verdienen) gaat ten koste van goed en
> productief samenwerken.

Dan toch maar gan buitenspelen, dat is veel symphatieker toch?

> [...]
> media hebben het klagen tot op zo'n grote hoogte opgeklopt, dat hun
> verhaal onhoudbaar zal blijken en de klagers ongeloofwaardig worden.
>
> Het is hoog tijd dat de dure euro-mythe keihard doorgeprikt wordt, met
> zowel korte soundbites als ook een degelijk en onweerlegbaar verhaal om
> die soundbites mee te onderbouwen. Zet maar eens keihard een fragmentje
> van Marijnissen & meezeurders (1 euro = 1 gulden) tegenover de
> werkelijkheid van wat de euro ons aan positiefs opgeleverd heeft ten
> opzichte van de periode ervoor. Dat verhaal moet hoognodig verteld worden.

Dat hebik je vaker horen roepen maar ga je gang dan, degene die waarvan jij
zograag hebt dat die dat doen kunnen dat niet anders hadden ze dat allang
gedaan.
Ik zag zojuist nog dat de aardappelen in de reklame waren, 2,99 euro voor 5
kg ipv van die 0,99 van jou laatst.

> Zo is er meer. De WAO was een schandaal, het door de sociale partners
> afwentelen van kosten op de gemeenschap, ten kost van de toekomst van wie
> er in terecht kwam, en ten koste van de economie. Haal maar eens terug wie
> daaraan schuldig waren, en een oplossing tegenhielden.
>
> Maar nergens moet heilig verklaren wat er gedaan en bereikt is, de
> bedoeling is goed, maar de uitwerking kan altijd beter, soms heel erg veel
> beter. Van fouten moet je leren, maar wie nergens fouten durft te maken
> leert ook nooit wat, en je komt niet vooruit.

Nu nog die fouten durven toe te geven ipv ze met een balk voor je kop te
blijven verdedigen. Daar kom je niet mee vooruit nee.
Wat is er dan bereikt? Noem eens wat op. Veel meer werkeloosheid, veel meer
voedselbanken, grotere armoede, als je die bedoeld ben ik het met je eens.

> Ook is er dringend behoefte aan een goed verhaal over hoe het woon-beleid
> van de toekomst er uit zou moeten gaan zien. Ook vertellen wat er mis is
> gegaan en wat we ervan geleerd hebben, en wat we van het buitenland hebben
> kunnen leren.

Je bedoeld dat de huren drastisch omhoog moeten?

> Ten slotte, heel essentieel is een visie op waar de overheid onder de maat
> blijft, hoe het komt en wat we gaan doen om minder last en meer nut te
> hebben van de (semi-)overheid. Echt radicaal opschonen van de
> regeltjes-zucht en terug naar het gezonde verstand.

Nu nog? Je bedoeld het oogstjaar? Of weer eens een belofte van de volgende
periode willen we het beter?
Zouden de kiezers echt zo dom en zo gek zijn?

Ger