Aprilgrap: D66 wil kabinet steunen in plaats van zich profileren

Ger gmw.arts at HOME.NL
Tue Apr 4 17:01:26 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Nou Henk, je bent blijkbaar de moed verloren, ik hoop dat dat niet
> structureel is, want als het goed is heb je nog een lang leven voor je...

Moed verloren? De werkelijkheid doet niet anders toch?

> Ik wacht nog op de vooruitgang met het beter laten functioneren van de
> overheid. Het initiatief van Pechtold bijvoorbeeld om iedereen zelf direct
> via het internet toegang te geven tot je eigen gegevens (mits goed
> beveiligd natuurlijk) vind ik uitstekend.

Dat helpt ons allemaal vooruit?

> Moet ik bij Ger zijn voor objectieve cijfers???

Nee hoor Bart, die zijn overal te lezen.
Afgelopen week was het de nationale clown de Geus zelf nog die de wet
poortwachter op stond te hemelen. Die werkte ook geweldig. De instroom in de
WAO daalde drastisch. Vraag je inderdaad maar eens af wie erin terecht kwam
en door wie? Werkgevers dumpte er hun ouderen die ze graag kwijt wilden. Dat
zijn de leden van de partij die nu die WAO-ers graag wil dumpen in de
bijstand. En daar doet D'66 driftig aan mee.
De maatregelen in de WAO van de PvdA heeft in 1992 die partij nog vee;
stemmen en veel leden gekost.
Het huidige kabinet gaat en ging het echter niet snel genoeg en kots nu niet
alleen zieke mensen uit maar iedereen. Het lijkt me dat je daar erg weinig
kijk op hebt maar het is niet te hopen dat je er ook nog eens voor komt te
staan.
Ik zal de voorbeelden niet weer allemaal herhalen maar mensen die hooguit
een kwartier kunnen staan of lopen een funktie duiden als parkeerwachter, 8
uur per dag lopen. Of mensen met kanker met een beperkte levensverwachting
domweg goedkeuren, tot die tijd kan je toch werken.
Zulke lamlendingen die net doen of ze ziek moet je toch afschrijven zeker.
Wellicht de pil van Drion voor ze, lijkt me veel goedkoper.

> Okee, schrijf ook Pechtold zo maar af, maar ik vind dat erg minnetjes, en
> ik hoop dat de rest van de D66 zorgvuldiger omgaat met het potentieel van
> haar mensen. Succes met je eigen partij.

Het is te hopen dat de rest van het potentieel beter omgaat met D'66 of wat
er van overblijft.
Men zal deze keer  niet hoeven te roepen dat men een bepaalde combinatie
niet aan een meerderheid zal helpen, daar zal D'66 niet toe instaat zijn met
2 zeteltjes of zo.