Koopkracht chronisch zieken neemt snel af

Ger gmw.arts at HOME.NL
Mon Apr 3 07:57:46 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dat zal de opmaat zijn naar het oogstjaar Marc.
Minder koopkracht en al meer fileleed door de maatregelen. "Minder regels"
die in aantal maar groeien.
Het enige wat er overblijft voor de mensen is het kabinet volgen en zoveel
trachten de boel de belazeren. Meer markt, meer individulisme, en dus alleen
voor jezelf zien te zorgen.

Gisteren dat stukje uit Afrika gezien? We helpen er om een landingsbaan aan
te leggen met een subsidie uit Nedrland van 11 miljoen euro, ivm het
toerisme. Goede zaak zou je zeggen maar nu heeft er al een NL-firma het
mobieltje er naartoe gebracht en roomt af wat de mensen eventueel verdienen.
Het grote belang is dat als ze 3 uur moeten lopen naar hun werk ze kunnen
bellen dat  het ietsje later wordt.
We moeten er binnenkort waterputten gaan slaan?
Daar spaarden we al oud papier voor toen ik op de lagere school zat in de
jaren 60. Heel Afrika zou vol putten moeten staan zou je denken maar het
moet nog steeds en er komt geen put bij.

Ik gun die mensen een gezond en uitstekend bestaan hoor maar ook de zieke en
oudere mens hierzo.
Maar ja, in Tanzania kunnen ze nu bellen dat ze ziek zijn en niet komen,
veel zieken hier kunnen dadelijk dat mobieltje niet meer betalen. Jammer
alleen dat ze na het bellen daar niks meer te eten hebben.

Wijn verwacht geen verbetering.

Ger