3 dingen

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Thu Sep 29 01:02:52 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lijsterbessen,

Drie dingen:

1) Eergisteravond trad Fatma Koser Kaya op bij Barend en Van Dorp. Dat deed ze heel goed en ook al ken ik haar niet zo goed, het was een visitekaartje voor D66. Vooral haar interruptie naar de dominee, die het eerst met zijn vrouw dee (5 kinderen, dus toch in ieder geval 5 maal), en vervolgens besloot dat hij niet he was, maar ho, en toen ging samenwonen met hem  en daarom uit de gemeente werd gezet, met de samenvatting: het was de sex, en dat met een licht turks accent, nam me voor haar in. En ze kon de mannenwereld van BvD heel goed wijzen op de achterstelling van de vrouw, zoals deze  tot op de dag van vandaag nog heerst. Het moet naar Talpanormen via internet terug te zien zijn:
http://www.talpa.tv/web/show/id=47920/dbid=9/typeofpage=47019

2) Op dezelfde site moet Bart Chabot en zijn column in de aflevering van vandaag terug te vinden zijn met zijn commentaar op het nieuwe ziektekostenstelsel: hilarisch, en let dan vooral op zijn vergelijk tussen de overheidsfolders over de europese grondwet en nu over het nieuwe zorgstelsel.

3) Ik begrijp nog steeds niet, waarom D66 meewerkt aan herstel van de verzuiling in de publieke omroep. Bert, wat heb je toch als vervanger van de bekende ho Boris D. (schreef niet ooit Jan Cremer: was ik maar het slipje van Boris D., dan rook ik iedere dag aan zijn snee?) in het overleg met Van Aartsen en Verhagen gedaan? En daarmee juist de programmas weggooien, waar ik nu met plezier naar keek. Dat verzuilde verenigingsdenken kan er toch helemaal uit, en moet zelfs wellicht, want waarom krijgen die zuilen wel overheidsgeld en subsidie voor hun programma's, en de commercielen niet: In feite is het wachten op een verdict van Commissaris Neelie Smit Kroes, die dit in strijd met het EG verdrag acht.

Groet,

Tjerk

PS: Voor wie zijn wij: De nog bredere school van Van Aartsen, of de zeer benepen reactie van Van der Hoeven en Balkenende uit het mij bekende Albergen vanavond?