marginale druk op werken

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Wed Sep 28 09:45:30 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort heeft op woensdag, 28 sep 2005 om 08:20
(Europe/Amsterdam) het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Zonder een ander als werkgever kan het kabinet de 6,5% zorgfondspremie
> plus inkomstenbelasting erover niet verhullen. Die betaal je dan
> rechtstreeks ipv bruto bruto uit je loonsom.
>
> De zorgfondspremie bruto bruto via de loonbelasting is verhoogd, die
> voor (kleine) zelfstandigen verlaagd.

aaah. logisch.
is dat dan volgens jou zo een eerlijke verdeling?
is geen strikvraag, ik ben gewoon benieuwd.

> Het inkomen en een partner bepaalt de (extra) zorgtoeslag. Ook
> (kleine) zelfstandigen hebben recht op die sigaar uit eigen doos, 6
> van de 7 miljoen huishoudens...

is het niet zo dat het eigenlijk altijd een sigaar uit eigen doos is?
zalm betaalt het vast niet zelf.

gr elma