Relevantie Wilhelmus voor kabinetsbeleid

Thu Sep 22 10:28:40 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Bernard Aris <B.Aris at TWEEDEKAMER.NL>:
>Ik was de oorzaak van de "delivery failure"; ik wilde het debatje over
>het Wilhelmus en het regeringsbeleid aan de hele fractie laten lezen.

 Toch wel als grapje hoop ik ?
 (Zo was het wel bedoeld).

 Ik had het overigens op mijn beurt gepikt van Mieke van der Weij -
 die opende er dinsdag het 'Oog' mee - en toen was het weer wel een
 grapje. Maar dat grapje bleek dus waarheid te zijn.

 Wat serieuzer: ik vind het dus een vreselijke opmerking, dat zuur en
 dat zoet. Het is zeer denigrerend voor de slachtoffers van dit beleid
 - men zal maar uit de WAO gegooid zijn, zonder inkomen zitten en een
 verantwoordelijke daarvoor zoiets als 'zuur' horen afdoen en tegelijk
 'zoet' in het vooruitzicht gesteld krijgen...

 Enfin, de bekende wereldvreemdheid van dit kabinet.
 Over twee minuten zal Balkenende daarvan wel weer een aantal voorbeel-
 den tonen, vrees ik.