Dittrich & Algemene Beschouwingen

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Thu Sep 22 02:41:51 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc,

Ik heb enkel vluchtig een samenvatting in Nova gezien, maar mij viel ook op,
dat het niet ging om de ontoelaatbare armoegrens van de minima (behalve de
maoist Marijnissen, geloof ik), maar dat ze er ook niet 5%  bijkregen als
iedere andere normale Nederlander (Op Fritz na natuurlijk want die heeft
geen kinderen). Het blijft een pijnlijke discussie: tweeverdieners met
beiden een modale baan (schrik niet, samen verdienen ze wellicht 60.000
euro) hebben het niet breed, minima ook niet, maar die hebben het nooit
breed (kwestie van definitie), en zijn ook niet per se arm, en moet dan
alles egalitair?

Met vriendelijke groet,

Tjerk Jouwstra
Utrecht