Fw: VU hoogleraar bij marteling?

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sun Sep 18 16:06:25 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

e.ouwehand1 wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Henk Elegeert heeft op zondag, 18 sep 2005 om 14:13 (Europe/Amsterdam)
> het volgende geschreven:

> ja, dat begrijp ik nu steeds beter.

Daar ben ik blij mee.

> ik interpreteer bovenstaande ook als een ironisch understatement. lees
> ik dat goed?

Dat zou je kunnen doen, Elma. Echter, we pretendeerden in dit land een
feilloos werkend justitieel systeem te hebben, en waarin enkel de
schuldigen daar belanden waar ze thuishoren en voor een bepaalde duur,
en dat blijkt nu overduidelijk niet zo te zijn.

Dat vind ik een nogal schokkende constatering die ik hier moet doen. En
niet op grond van een enkel foutje, he ok, dat kan de beste eens
overkomen, maar het volledige systeem faalt. Zelfs het systeem dat zou
moeten uitsluiten dat er gedwaald wordt.

Maar wie is hier nu verantwoordelijk voor? Waar is/zijn welke fout(en)
gemaakt waardoor iemand volkomen tenonrechte als schuldige veroordeeld
wordt?

> precies.
> op zijn minst moet donner weg dus?

Lijkt mij wel. Ik heb in hem geen enkel vertrouwen meer. Dus ook niet
dat hij het systeem weer zo sluitend gaat maken dat het niet meer voor
zal kunnen komen. Hij vindt het allemaal nogal menselijk. Ik, nogal
onmenselijk. Ook dat de werkelijke dader nog meer slachtoffers heeft
kunnen maken in de tijd dat zijn feilloos systeem, feilde. Dus waarom
hij enkel Maikel en zijn ouders en van Nienke noemde, en de onschuldige
man, is mij een raadsel.

Wenst hij niet onder ogen te zien verantwoordelijk te zijn voor de
nieuwe slachtoffers onder zijn bezielende leiding falend systeem?

Dat ook het duaalisme volkemen faalt blijkt wel uit de insteek die de
CDA fractie kiest bij monde van "De heer Van Haersma Buma (CDA):
Voorzitter. Het onderzoek in de Schiedamse parkmoord is een juridische
nachtmerrie. Er is een grote serie fouten gemaakt. Het gevolg is dat een
verdachte is veroordeeld die achteraf onschuldig bleek te zijn.
"

Nee, die bleek helemaal niet achteraf onschuldig. Dat is ie al die tijd
onschuldig geweest. Moet dat ook geweest zijn. Hij is als onschuldige
toch veroordeeld. Dat is waar we het over hebben.

Maar niemand die hem daar op aansprak !!!! Onvoorstelbaar.

> die mag tegen de muur van mij.
> of voortijdig een golfstick op zijn hoofd met fataal gevolg

Hij stond gitaar te spelen, zag ik. :)

> goede vraag. brrrr. :(
> in het mooie plantsoen waar mijn beide kleinkinderen (9 en 10) spelen
> lopen er ook een paar.
> die hebben nog geen kind meegenomen of gepakt.
> maar ik vind het een akelig idee. :_( brrrr
> maar vooralsnog geldt misschien dat ook die lieden onschuldig zijn
> totdat het tegendeel is bewezen, ook al hebben ze een strafblad.

Absoluut, maar we oefenen niet voor niets sociale controle op elkaar
uit. Zelfs zonder dat het hinderlijk behoeft te zijn.

> gedachtig aan de meelijwekkende parlementariër wiens naam me is
> ontschoten (bronkdinges) die op hoge leeftijd niet meer leven wou.

Weet wie je bedoeld, maar geen popup-schermpje met zijn naam.

> ik ken jullie nog niet zo goed.
> tjerk is een echte d66 er?

Bestaan die? Echte he? :)

> die wat in de melk mag brokkelen?

Elke burger in dit land, toch?

> ik ben blij dat ik om de borreltafel daar niet meer op kan worden
> aangesproken. :(

Gestopt met drinken? ;) Heel verstandig. :)

> dank henk e :)

Ben wel benieuwd naar zijn reactie....

Henk Elegeert