D66-NewsFeed ! (was: URL: RSS-SideBar Tab: Maak/Lees je eigen RSS NewsFeed in je browser)

Sat Sep 17 18:11:02 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik eerder:

 Elma Ouwehand <e.ouwehand1 at CHELLO.NL>:
>klinkt als heaven for the curious. :)

 Ik weer eerder:
>Omdat ik momenteel een RSS NewsFeed in XML probeer te schrijven (...)
>heb ik vandaag een RSS-SideBar Tab gemaakt (...) Je kan dan voortaan
>vanuit je browser op onderwerp RSS-en naar duizenden kranten tegelijk.

 Ik vermoed dat het mogelijk is een zoekmachine in javascript te maken
 waarmee men op een bepaald onderwerp simultaan via de drie op,
    http://www.fluks.dds.nl/javascript/sidebar_rss.html
 vermelde Newsservers kan zoeken in RSS-NewsFeeds.

 Maar de D66-URL voor de drie gecombineerde Newsservers kan ik wel geven,
 da's immer een kwestie van invullen van het recept dat ik gaf.

 De naar HTML-geconverteerde simultane D66 RSS-NewsFeed luidt:
   http://rss.toolbot.com/?feeds=http%3A%2F%2Fp.moreover.com%2Fpage%3Fo%3Drss002%26query%3Dd66%0D%0Ahttp%3A%2F%2Fnews.google.com%2Fnews%3Fq%3Dd66%26output%3Drss%0D%0Ahttp%3A%2F%2Fnews.search.yahoo.com%2Fnews%2Frss%3Fp%3Dd66%26datesort%3D1%0D%0A&PLAIN=yes
 Vooral Engels natuurlijk, zien we een beetje hoe we het doen all over the
 globe.

 Elma Ouwehand <e.ouwehand1 at CHELLO.NL>:
>ook voor een permanente newbie met een mac macos 10.2.1?

 Netscape/Mozilla-browsers hebben een Sidebar. Dus dat moet lukken. Ik
 weet helaas niets van Windows of Mac's - zelf werk ik onder Linux.