Fw: VU hoogleraar bij marteling?

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Sat Sep 17 07:30:28 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

henk, tjerk, fritz

begrijp ik dat jullie impliciet zeggen dat donner in wezen meedoet aan
iets dat corruptie moet heten, en dittrich en allen die bij justitie
hieraan meedoen ook?

en dat (tjerk:)

> En daar zou je je op moeten concentreren: is het wel ok dat de
> zwaardmacht zo monopolistisch in de handen van het OM en de politie
> ligt? Moet daar niet een helder systeem van check and balances worden
> gezet?

dat tjerk het jammer zou vinden als er vervroegde verkiezingen zouden
komen omdat dat het broodnodige reinigingsproces bij het OM zou
frustreren?

hoe groot is de kans dat dat reinigingsproces tijdens ons leven nog
plaats zal vinden, tjerk? wordt eraan gewerkt?

is dat af te wegen tegen de prijs die nu betaald wordt (nl het
frustreren van vervroegde verkiezingen), een prijs die links en ieder
die hoopt dat links iets kan verbeteren moeten betalen?

kortom het afwegen van de pluspunten van een rechtsstaat tegenover de
pluspunten van een parlementaire democratie. of zie ik dat te naïef?

ik ben duidelijk geen jurist (gelukkig maar, zou daar heel akelig van
worden).
maar een partij met zoveel juristen in zijn aanhang mag dit van mij wel
speerpunt maken.
als naar links afgegleden ex d66 er heb ik niet begrepen dat de
staatkundige vernieuwing o.a. ook een bezem door het OM zou betekenen.
zou wel mooi zijn als het wel zo was.

en wouter bos? waar is die mee bezig? niet bijgepraat in deze, of juist
wel?

gr elma

Tjerk Jouwstra heeft op vrijdag, 16 sep 2005 om 20:35
(Europe/Amsterdam) het volgende geschreven: