over cynisch gesproken

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Thu Sep 15 07:40:53 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tjerk Jouwstra wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Goh Elma,
>
> Tjerk: Kijk, soms krijg je op een dag meer dan honderd mails, dan is het
> even schrikken, soms ook maar twee, dan is het ook even schrikken, want
> dan wil Martin Meijering Ger overtuigen van alle voordelen van een vrije
> arbeidsmarkt (waar niets mee is),

Maar dat al evident even onnozel is als het geloof in de vrije
marktwerking. En, die dus ook niet bestaat.

> en blijft Ger geloven in de zonden van
> dit kabinet en denkt dat als iedereen maar gelijk behandeld wordt, we
> allemaal goedkoop boodschappen kunnen doen bij een Riessen Lidl over de
> grens en dat het dan wel goed komt.

Zo blijft ook Tjerk maar geloven in een onfeilbaar justitieel systeem,
ook als er iemand tenonrechte wordt veroordeeld tot 18 plus TBS, en
waarvan vier jaar effectief uitgezeten, EN ZONDER dat HET SYSTEEM ZELF
maar tot de al even evidente conclusie had moet komen dat er iets
grondig mis moet zijn gegaan. Het zelfreflecterende vermogen van het
apparaat desondanks op nul blijft (dus ook verantwoording afleggen,
transparantie etc...) totdat een (met ontslag gestuurde) klokkenluider
via een tv programma enig licht weet te werpen op mogelijke oorzaken
voor de misselijk makende gerechtelijke dwaling. Afgedekt door een
bestuurder die al te dwaas het falend systeem wenst te verdedigen,
totdat duidelijk wordt dat hij zijn hoofd daarmee zelf in een strop
dreigt te gaan hangen.

> Wegduiken moet je natuurlijk nooit doen: in de stroom van berichten kun
> je of het best de mail negeren, of onmiddeliijk reageren. Een beetje
> wegduiken onder het ouderlijk bed helpt over het algemeen niet zo: het
> spook blijft.

Precies. :)

Op zo'n moment komt 'out of the blue' (en ver weg van huis) een MP een
mogelijk kritische coalitie partner een dubbel klap uitdelen. Val ons
(CDA regenten) niet af of we laten het D66's overgebleven kroonjuweel
voor wat het is. Bovendien neemt het desalnietenmin alvast een
voorschotje op wat er komen gaat.

Henk Elegeert