Verdachte kan fluiten naar bewijsmateriaal

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Fri Sep 9 08:46:31 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Inderdaad, Mark, ook ik verbaasde me als niet-jurrrrist erover dat
advocaten een selectie van de bewijzen krijgen. Zal wel ons
paternalistische strafrecht zijn. Bij het zakenrecht is zulks in ieder
geval van nature geen praktijk. Bij familierecht?

Waar blijft D66 nu met een voorstel tot overlegging van het hele proces tot
vorming van het strafdossier (electronisch dossier)? D66 zit toch vol
juristen? Zijn de handjes persoonlijk gebonden door justitieboefje Donner
(die als de wiedeweerga moet opkrassen na zoveelste fout).

hv,u
------