'Biodiesel accijnsvrij'

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Mon Sep 5 03:12:47 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>  Dat hoeft niet eens. Op de bodem van oceanen liggen enorme voorraden
>  methaan-ijs (kan men niet eens allemaal opbranden want voor die tijd is
>  de zuurstof op, dacht ik).

Die zit toch aan die C die O2, dan haal je die er toch weer af !?.
Kun je opnieuw beginnen.

Dat ondergronds opslaan van CO2 gaat zondermeer tot een zuurstof gebrek
leiden op termijn. Belachelijk idee zelfs.

 > Soms brokkelt dat vanzelf af en ziet men de
>  oceanen branden.
>  Af en toe zinkt er een schip omdat die gasbubbels in het water de massa-
>  dichtheid dermate verlaagt dat Archimedes ingrijpt.

Bron: Wikimedia

Een anekdote vertelt dat hij, toen hij het theoretische bewijs had
gevonden toen hij in bad zat, enthousiast uit bad sprong en naakt de
straat op liep en schreeuwde: "Eureka, eureka!" = "Ik heb het
(gevonden), ik heb het (gevonden)!":

"
Een in een vloeistof gedompeld lichaam ondervindt een opwaartse kracht
die gelijk is aan het gewicht van de verplaatste vloeistof.
"

En nu blijkt dat vloestof geen constante is .... tja, in de badkuip en
als ie niet al te veel winden laat. Die laatste zaten niet (meer) in de
verplaatste vloeistof, neem ik aan?

Kortom: Zelfs Archimedes houdt zich niet aan de wet.
Waarom moet Balkenende en zijn ploeg dat dan wel? ;)

"
Een wet in de wetenschap is een regel die een bepaalde wetmatigheid
beschrijft
"
Zo kan ik ze ook verzinnen. :)
En welke wetmatigheid is dan precies beschreven?

Henk Elegeert