Turkije dreigt EU met afhaken

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sat Sep 3 01:59:26 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Martijn Meijering wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Laatst kwam iemand, ik dacht Bolkestein, met het argument dat Turkije niet
> bij de EU paste omdat Turkije de invloed van de Grieks-Romeinse en
> jood-christelijke cultuur niet heeft meegekregen. Dat klopt dus volgens
> mij niet. Of is alle westerse cultuur verjaagd naar italie na de val van
> Constantinopel?

"
Het christendom, dat van niet-Europese, namelijk Aziatische oorsprong
is, werd in de vierde eeuw tot staatsgodsdienst van het Romeinse Rijk
verheven, nadat de aanhangers ervan een aantal eeuwen door de Romeinse
keizers vervolgd werden (de catacombentijd).
" (zie deel 2)

Waarmee maar is aangetoond, Martijn's gedachte volgend, dat het argument
van Bolkenstein niet deugd. Het is immers een non-argument, of zijn wij
(sorry: zij christenen) nu aziaten?

http://vl.altermedia.info/vrije-tribune/europa-woongebied-of-beschavingsgemeenschap-deel-1_2057.html
Altermedia VL » Europa: Woongebied of beschavingsgemeenschap? (Deel 1)

http://vl.altermedia.info/vrije-tribune/europa-woongebied-of-beschavingsgemeenschap-deel-2_2058.html
Altermedia VL » Europa: Woongebied of beschavingsgemeenschap? (Deel 2)

http://vl.altermedia.info/vrije-tribune/europa-woongebied-of-beschavingsgemeenschap-deel-3_2059.html
Altermedia VL » Europa: Woongebied of beschavingsgemeenschap? (Deel 3)

Henk Elegeert