Turkije dreigt EU met afhaken

Glenn Mellonius glenn at MELLONIUS.NL
Sat Sep 3 00:13:25 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At Friday 2-9-2005 22:14, Henk Elegeert wrote:
><knip>
>Het schijnt dat ze onderling een nogal lange geschiedenis, mogelijk
>cultuur kennen van elkaar bestrijden.
>Van de Turken zou ik graag zien dat die strijdbijl (die nog levendig
>blijkt) nu definitief, en voor toetreding, wordt begraven. Temeer daar het
>in 'n een Europa geen pas meer heeft.

Hier in Haarlem had je een groot Grieks restaurant.
Tijdens een gesprek met de eigenaar bleek hij Turk te zijn.
"Hoe kan dat nou, een Turk die een Grieks restaurant drijft" vroeg ik.
"Ach" was het antwoord, "We zijn broeders. Het zijn de regeringen die
elkaar bestrijden. De gewone burgers doen daar niet aan mee".

Glenn Mellonius