Turkije dreigt EU met afhaken

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri Sep 2 22:14:05 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Ik begreep ook dat de Grieken de militaire agressors waren geweest...
> Ter splitsing van het eiland.

Ik kan me herinneren dat Griekenland feiteijk een dictatuur was.
Afijn, het land kent een geschiedenis van constitutionele monarchie,
Republiek, dictatuur en democratie. Al naargelang kennelijk de behoefte
van het moment...

Een snel overzichtje:
  http://www.grieksegids.nl/geschiedenis/

> Wij schijnen bij voorbaat de Turken als fout te zien.

Het schijnt dat ze onderling een nogal lange geschiedenis, mogelijk
cultuur kennen van elkaar bestrijden.

Van de Turken zou ik graag zien dat die strijdbijl (die nog levendig
blijkt) nu definitief, en voor toetreding, wordt begraven. Temeer daar
het in 'n een Europa geen pas meer heeft.

Henk Elegeert