Jonge democraten tegen Vrijheid van vakvereniging, voor fascisme

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Mon Oct 31 18:14:51 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Ik, eerder over het voorstel van de Jonge Democraten,

>  Kees van Loon <k.vanloon at WANADOO.NL>,

>  Dat is een onzin-vraag. Dat is net zoiets als 'Wat is democratisch aan een
>  politieke partij ?'.
>
>  Waar het om gaat is dat de burgers het recht hebben om zich te organiseren
>  teneinde voor hun rechten op te komen. Vrijheid van vakvereniging is de
>  basis van de democratie. M'n hemel, zo hebben de Polen de communisten af-
>  gezet !
>
>  In het voorstel van de Jonge Democraten heeft de burger dat recht niet
> [...]

Eens Marc, en werkelijk verbijsterend, en dat men dat zelf al niet
ziet/weet/door heeft.

Werkelijk onvoorstelbaar !!!

Er zijn zelfs verenigingen die op onderdelen meer mensen
vertegenwoordigen dan welke politieke partij dan ook. En meer recht van
spreken hebben zelfs. Zelfs Europees wordt dat erkent....

Het recht van vereniging is zelfs een grondrecht.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijheid_van_vereniging_en_vergadering
Vrijheid van vereniging en vergadering - Wikipedia
"
De omschrijving in de Nederlandse Grondwet luidt als volgt:

     Artikel 8: Vrijheid van vereniging

         Het recht tot vereniging wordt erkend. Bij de wet kan dit recht
worden beperkt in het belang van de openbare orde.

     Artikel 9: Vrijheid van vergadering en betoging

         1. Het recht tot vergadering en betoging wordt erkend,
behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
         2. De wet kan regels stellen ter bescherming van de gezondheid,
in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van
wanordelijkheden.

"

Hebben die jonge gasten geen internet?

Ger, wat is er zo ondemocratisch aan een (vak)vereniging?

Henk Elegeert