Jonge democraten tegen Vrijheid van vakvereniging, voor fascisme

Mon Oct 31 15:40:58 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Kees van Loon <k.vanloon at WANADOO.NL>:
>Er komt een landelijke ondernemingsraad, wat nu nog niet bestaat. De
>vakbonden pleiten volgens mij al lang niet meer voor een grote groep
>werkenden. Er is daar absoluut geen democratie

 Mogen de vakbondleden zelf bepalen of ze lid willen worden van een vakbond
 of niet (of zelf een nieuwe bond oprichten) ? Daar gaat het om. Je gaat
 toch niet over op een fascistisch systeem omdat je vindt dat de vakbonden
 'te weinig democratisch' zijn ? Laten die 'Jonge Democraten' dan zelf een
 'democratische vakbond' oprichten in plaats van mensen hun rechten af te
 willen pakken.

 Kees van Loon,
>Ik ben niet tegen vrijheid van vereniging, maar dat je het anders zou
>organiseren om de werknemer weer hoog in het vaandel te plaatsen vind ik
>niets mis mee.

 Er mogen wel vakbonden bestaan maar die moeten dan klaverjas-avondjes
 organiseren voor de leden en zich verre houden van vakbondswerk ? Je maakt
 het zo toch alleen maar erger ?

 Het is me maar al te duidelijk wat de Jonge Democraten willen. Die zijn
 dermate ontregeld door hun 'sociaal-liberalisme' dat ze georganiseerde
 werknemers als een gevaar voor de staat zijn gaan beschouwen. Die orga-
 nisatie moet kapot en dat is de reden waarom men de ideeen van Mussolini
 omarmt.

 Ik begin langzamerhand een beetje door te krijgen dat dat idiote 'Sociaal-
 liberalisme' weinig anders is fascisme - met liberalisme heeft het duide-
 lijk niets te maken. Eindelijk weet ik wat het woord 'bruinwerker' betekent !

 Toch maar voor de zekerheid de nieuwe voorzitter van de Jonge Democraten
 nagetrokken...

 In het stuk dat ik uit het Trouw-artikel knipte staat,
    De 21-jarige student politicologie Reinout de Vries volgt Jan
    Paternotte op.
 Kijk, daar kunnen we dus iets mee...

 1. Op http://nl.wikipedia.org/wiki/Reinout_de_Vries staat:
    In 2003 stelde hij op Omrop Fryslan dat 'D66 deel moest nemen aan het
    kabinet-Balkenende II
 2. Op http://international.jongedemocraten.nl/newsletter/2005-04.html
    staat: Reinout de Vries <reinout at jongedemocraten.nl>
 3. Alle andere web-pagina's gaan over een groot bewonderaar van de EU.
    Voerde campagne in Luxemburg en zo.
 4. Ik heb geen relaties tussen hem en het COC kunnen vinden, trouwens.
    Zeg maar: een minpuntje voor z'n politieke carriere.

 Wel een rechtse bal, dus.