Jonge democraten tegen Vrijheid van vakvereniging, voor fascisme

Ger gmw.arts at HOME.NL
Mon Oct 31 15:15:13 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Een landelijke OR van wie?
Die moet landelijk worden gekozen en bestaat van welke middelen. Hoe moet het stakingsrecht?
Je weet dus er echt niks van hoe een vakbond in elkaar steekt he? Het zijn verenigingen met een bondsraad, ik heb er in mogen zitten en was gekozen hoor, en dat gebeurt nog steeds zo. En die bondsraad kiezt op haar beurt weer het bestuur van de bond, die op hun beurt weer het bestuur van de federatie vormen en een voorzitter liezen, zoals ooit Kok en de Waal zijn gekozen. heel anders dan in de politiek waar we een tweedekamer keizen en die dan een stel hhotemetoten bij elkaar zoeken die ze in de regering zetten. Zelf de voorzitter er van, de MP dus is iemand die niet wordt gekozen bij toevallig iemand is de grootste partij aanvoerde maar dat is geen verplichting.
De vakbonden zijn dus nog altijd een stuk democratischer dan onze politieke systeem.
Wat ze wel of niet doen heeft dus niets te maken met democratie, al vind ik ook dat er te weinig vanuit komt.

Laat de jonge Demokratjes maar samen met Harry Potter naar het kasteel gaan, daar houden ze van sprookjes en toveren.

Ger