Jonge democraten tegen Vrijheid van vakvereniging, voor fascisme

Mon Oct 31 14:02:18 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, eerder over het voorstel van de Jonge Democraten,
>Dit voorstel is expliciet fascistisch !

 Kees van Loon <k.vanloon at WANADOO.NL>,
>Er wordt een andere organisatievorm voorgesteld

 Ja, inderdaad - een fascistische. Daar waar in een democratie de burger
 ze eigen organisatievorm mag bepalen.

 Als werknemers het niet eens zijn met hoe een bedrijf of sector bedrijven
 geleid wordt en zich niet kunnen vinden in de koers van de vakbond, dan
 hebben ze in Nederland het recht om zelf een eigen vakbond op te richten
 (een paar jaar geleden hebben de verpleegkundigen zoiets gedaan). En dan
 kan men als vakbond onderhandelen met de werkgever(s). Dat is democratie !
 Net zoals iedereen en politieke partij kan oprichten - of een krant.

 Daar komt met dit voorstel van de Jonge Democraten flink de klad in. Dat
 recht wordt immers afgeschaft want de zaak moet voortaan centraal worden
 geregeld.

 --> Voor dit recht hebben mensen gevochten. Voor dit recht zijn mensen
     vermoord ! In fascistische (communistische) staten heeft de burger
     dit recht nog steeds niet. En nu wil een hopeloos ontspoord D66 dit
     recht in Nederland afschaffen ? M'n hemel - zoiets wilde Haider niet
     eens in Oostenrijk, of De Winter in Belgie. Dit is bruine ideologie !

 Kees van Loon, verder,
>dus je beweert dat jouw opmerking net zo onzin is als andere opmerkingen

 Ik merk niets op. Ik ben voor het voortbestaan van de democratie. M'n
 hemel, wat doen ze toch allemaal in het COC ? D66 dient zo snel mogelijk
 met die homoclub te kappen...