Zorg toeslag

Ger gmw.arts at HOME.NL
Fri Oct 28 08:29:06 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Net even zitten rekenen.
Omdat ik, als aftrekposten heb door ziekte, de extra kosten dus, in totaal 2000 euro mag aftrekken, krijg ik 100 euro minder zorgtoeslag per jaar.
Zo worden zieke mensen nog eens extra gestraft omdat ze natuurlijk moedwillig ziek worden. Misschien mijn hypotheek een beetje verhogen?

Lach niet hoor, maar er blijft dadelijk ongeveer 50 euro per jaar over aan toeslag. gedeeeld door 12 is dat 4 euro per maand.
Wat zou het kosten om dat elke maand over te maken. de controle erop in totaal?
Natuurlijk geeft het minder bureaucratie en rompslomp. Maar wel een een manier meer op wat de te kunnen rommelen voor degene die dat willen. Dat niet alles zorgvuldig wordt gecheckt heb ik dit jaar mogen merken :))))), kan ook niet natuurlijk met zoveel werk meer voor de belastingdienst.
De aantallen aangiften zullen uiteraard stijgen, mensen moeten massaal maar aangiften gaan doen, ook die geen verplichtte aanslag thuis krijgen.

Hahahaha, ze maken het dus toch nog leuker, komt goed Hoogervorst, straks maar de vinger in je keel voor je eigen gedrocht als je de ontslagbrief heb gescgreven.

Ger