D66 aan de vlaktaks

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Thu Oct 27 23:54:08 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lees mijn bijdrage nog maar eens Marc. Het gaat me juist niet om die vlaktaks, maar om het verdwijnen van paternalistische aftrekpoasten en inkomensafhankelijke regelingen. Daar moeten we om diverse redenen vanaf. Dat je dan uiteindelijk op een vlaktaks kan uitkomen, is prima, en kan helpen in het politiek draagvlak creeeren voor het doorvoeren van de bovenstaande maatregelen, maar het is m.i. niet het doel. De vlaktaks een doel maken is inderdaad conservatief. Zeker als je tegelijktijd geen bijbehorende aanpassingen voorstelt, zoals de VVD dus consequent niet doet. Vandaar ook mijn laatste sneer naar de VVD en de mogelijke D66ers die er hetzelfde over denken.

Groeten,
Mark