Multiculti misdaad en angsthazerij

Thu Oct 27 13:23:29 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 27-okt-2005, at 9:15, Henk Vreekamp wrote:

> Al eerder mailde ik over de misdadigers die miljonairsdochter
> Claudia Melchers ontvoerden. Ik maakte toen een fout met de naam
> van de advocaat, zelf ongewild slachtoffer van de journalistieke
> initialenregeling bij misdaadverslaggeving.

Nee, je had slecht opgelet.
Dat geeft niet hoor, maar gewoon even de schuld
bij jezelf zoeken.

> Bij grote zaken vind ik die regel zeer misleidend, want ze
> stimuleert het denken in termen van terrorisme

Hoezo?
Hett was toch meteen duidelijk dat deze zaak niets
met terrorisme had te maken?

> - kortom, de angsthazerij die Pechtold en Dittrich nu zo
> uitgesproken verwijten aan Balkje c.s. En de ontvoering van
> Melchers is zo'n grote zaak.

Wat is hier groot aan dan?
Ontvoeringen komen regelmatig voor.

> Mystificering van de namen van de daders bevordert het denken in
> terreurtermen,

Ja dat heb je al gezegd.
Zou je dat ook eens kunnen onderbouwen?
Iets wordt niet waar door het te herhalen.

> mede vanwege het geheimzinnige dat achter het gebruik van initialen
> steekt. Wat eerst privacy voor kleine misdadigers moest zijn is nu
> verkeerd in propaganda voor de politiestaat.

Wat een aperte flauwekul!

> Vandaar dat ik nu deze regel breek. De namen van de gearresteerde
> verdachten zijn:
> Izaan Moenir-Alam (49)
> Lorenzo Moenit-Alam (46)

Lorenzo Moenir-Alam

> Quentin Woy Loi (37)

Quentin Wong Loi Sing

> Patricio Wawoe (44).

De rest van je geraaskal heb ik uit meededogen maar
geschrapt.

Erik vdMb