Hulpakties en Zalm.

Ger gmw.arts at HOME.NL
Wed Oct 26 08:32:03 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Grootmoedig stelt het kabinet 10 milj. beschikbaar. Of zou dat grootmoedige wel meevallen.
Ik zou wel eens willen weten wat de opbrengsten zijn voor het rijk middels de belastingen die er door terugvloeien.
Hulpverleners krijgen natuurlijk een salaris, ze moeten ook het thuisfront aan het eten houden dus terecht. Goederen welke worden ingekocht kennen belastingen via de leveranciers, BTW, enzovoort.
Het lijkt me interessant om eens uitgezocht te zien of de overheid niet juist een van de meeprofiteurs is van geld wat door de mensen wordt opgebracht voor hulp aan mensen die dat zo erg nodig hebben. Me dunkt dat die 10 miljoen van ze dan met een glimlach kan worden beschikbaar gesteld. De kosten gaan zo voor de baten uit, zal Zalm denken.
Net zoites als de 8% voor de goede doelen, die dus gaan verdijnen eindelijk.

Ger