China

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Tue Oct 25 21:34:44 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Als ik die hoogleraar gisteravond beluisterde denk ik dat zou de
> minister van EZ moeten zijn die zo zou denken. Of het dezelfde
> conclusie zou moeten zijn kan ik niet beoordelen, maar erover denken
> is wel het minste.

En erover communiceren ook natuurlijk .... Anders hebben we straks weer
heel veel burgers die weer een verkeerde (studie)keus hebben gemaakt op
grond van de oubollige opvattingen van kabinet ASO.

> Waar de vertegenwoordiger van het CNV mee kwam zou
> bijvoorbeeld iemand als Bert Bakker toch als muziek in de oren moeten
> klinken,

:) Bij Bert? ;)

> ja, ook dat zijn vakbonden Bert.

Precies .... die concurreren om de gunst van diezelfde kiezer. :)
Met het verschil dat je in een bond wel wat in te brengen hebt, Ger. :))

> Precies wat hij zei gebeurt nu dus in Stadskanaal.

Ja, percies. Dit kabinet moet gedwongen worden te zorgen voor evenzovele
werkplaatsen als er verdwijnen.

> Men verdwijnt met de banen en het
> belangrijkste is dan een sociaal plan waarinmen zelfs de mensen
> opleidingen aanbiedt voor andere banen, hoger opgeleid, die op het
> punt staan ook te verdwijnen.

Ach, elke gemeente heeft nog wel een of ander noodplannetje liggen
ergens uit de vorige eeuw aan de vooravond van WOII, denk je niet?

> Onze minister van EZ komt met ideeen
> voor een nieuw telefoonnummer en andere flauwekul.

We wachten met spanning af met welk innovatief plan men op de valreep
(veel te laat uiteraard) nog zal gaan komen.

Henk Elegeert