Je valt bijna van je stoel

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Tue Oct 25 21:17:54 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Hij heeft het nog gevraagd aan de VVD, het gaat om werkgevers dus dan moet
> je voorzichtig zijn toch.

Voor sommige wel, maar er zijn er toch ook die een failliette boel in
stand proberen te houden, toch?

Als de rek eruit is ontslaan ze de werknemer toch ook. En en masse ook.
Hoe wordt dat hier zo geregeld dat een ten dode opgeschreven bedrijfstak
  hewoon afsterft? Zonder protectie van de overheid?

> Henk toch, alles van ASO is toch raar, past precies in het beleid.

Da's waar.

> heb je weleens meegemaakt dat we iets overname van Belgie? Aso weet toch
> alles beter zeker.

De ijzeren rijn? ;) Zou zo'n Flipke het wel doen, denk je?

> Haken en ogen ja, VVD, kabinet, coalitie en werkgevers.

Maar EU ging toch onze/de verworven rechten op het hoge niveau houden.
Hoe dan?

> Het blijkt, de EU natuurlijk, vrij voor personen, ook illegaal. Zedoen het
> tenslotte veel goedkoper en dan klinkt ook ASO als muziek in de oren.

Kortom: we concurrren elkaar binnen de EU op onze sociale voorzieningen.
En ASO staat het oogluikend toe in (vermeend eigen) belang van een paar
politieke partijen en bij gebrek aan een werkelijke visie.

Henk Elegeert