Homopartij...

Tue Oct 25 15:40:19 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, eerder,
>Andre, er bestaan helemaal geen homorechten.

 Andre van Wanrooij <a.v.wanrooij at D66.NL>,
>Als je daarmee bedoeld dat ieder mens gelijke rechten heeft ongeacht
>wat dan ook, dan ben ik het met je eens. Dat er wel degelijk onderscheid
>wordt gemaakt tussen mensenrechten en 'gay-rights' blijkt uit bijvoorbeeld
>het handelen van de Arubaanse regering ten aanzien van homoseksuelen.

 Maar dat is wat *anderen* doen. Die doen dat toch wel, hoe men iets wat
 dan ook noemt. (Maar daarom hoeft men -bijv. D66- het zelf nog niet te
 doen).

>Toch zegt ook deze regering dat zij de mensenrechten eerbiedigt.

 Ja precies. Die mensenrechten moet men er dus niet bijhalen. Dat zegt
 niets.

>AvW: lees ik dit nu goed of niet? Zeg je hier dat er beter niet voor
>mensenrechten opgekomen moet worden.

 Het leidt louter tot huichelachtig herdefinieren.

 Voorbeelden...
 - Balkenende gooit 40% uit de WAO door arbeidsongeschikten 'arbeidsgeschikt'
   te verklaren teneinde te voldoen aan het mensenrecht dat arbeidsongeschikten
   recht hebben op een inkomen.
 - Bush en Blair dichten Saddam massavernietigingswapens toe teneinde te vol-
   doen aan het mensenrecht dat burgers mogen worden opgeofferd als de natie
   door een andere mogendheid aangevallen wordt.
 - Jouw eigen vijanden dichten homo's dierlijke eigenschappen toe teneinde te
   voldoen aan alle denkbare mensenrechten.
 ...de mensenrechten hebben dus in het geheel geen zin. Ze zijn het verschijn-
 sel van een tijdperk. WO-II en zo. (Tijdens de Franse revolutie leiden ze tot
 het Schrikbewind van De Robespierre).
 Tegenwoordig bepalen regeringen welke mensenrechten hen zoal in welke situa-
 tie te pas komen; de overige passen ze simpelweg aan hun overtuiging aan.

 Over het afbranden van D66 door Balkenende,
>waarom denk je dat D66 zich hier niet zorgen over maakt?

 D66 maakt zich zorgen omdat het datgene doet dat nodig is om zich zorgen
 te blijven maken. Meer niet. De slang bijt zich in eigen staart.