De grote leugen revisited

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Tue Oct 25 07:18:46 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Klopt Henk,
>
> Steeds meer wordt duidelijk waarom de inlichtingen waarop Balkenende
> 1 steun verleende aan de criminelen Bush en Blair onder de pet moeten
> blijven. gelukkig voor D66 hebben ze toen geen verantwoordelijkheid
> gedragen en nee gezegd.

Ja, wonderlijk want als het dan toch maar gaat om politieke steun dan
kan het niet zo zwaar wegen dat toch eens nader te onderzoeken, toch? Er
lag dus geen (geheim) millitair doel aan ten grondslag, want dan redt je
het volgens mij niet met zo'n papieren prullaria.

> Helaas hebben ze wel gezorgd voor het
> voortbestaan van en kabinet wat er op volgde en wat eigenlijk op een
> paat mensen na een voortzetting is.

Ja jammer. Gelukkig zich wel op tijd terug getrokken uit Irak waar
barbaren met geweld de democratie zijn gaan brengen.

Nu Afghanistan nog, want ook daar zit men met 'vrinden' opgescheept waar
min zich normaliter voor dood zou hebben geschaamd. Maar ja, nu men daar
zelf zit .....

Daar zul je als fatsoenlijk land mee opgescheept zitten, zeg. Of zal ik
dat beeld maar bijstellen?

> Het zal op zijn minste zo gezien worden.

Ik ben er niet blij mee. Druk ik me zacht uit.

 > Niet voor niets dat Balkenende er zo zwaar voor gaat liggen,
> je hebt het kunnen zien met Bot. Er bestaat gewoon geen ander
> argument om zaken geheim te houden dan zelfbescherming van ze.

Ja, precies zoals ook Bush bezig is zijn termijn uit te zingen. Hier
faalt onze democratie schromelijk. Bush krijgt ze nog uitgemeten via de
  media en die was bovendien duidelijk waarom hij ging. Hier mogen we
helemaal niets weten en legt men geen verantwoording af aan het
parlement en volk.

> D66 zou zich moeten realiseren wat ze aan het doen zijn.

Om een of andere reden houden zij zich veel te koest.

> Als een en ander
>  mocht kloppen beschermen ze nu iets wat ze niet zouden willen
> beschermen. En erger, het mag niet eens onderzocht worden, dat alleen
> zegt al voldoende.

Onbegrijpelijk, idd.

> Mag ik zo vrij zijn die denkwijze van D66 niet
> eens te begrijpen? Open, liberaal, etc. heet het toch.

Dacht ik ook. In alle openheid de argumenten wegen, maar dan dus ook die
argumenten kennen.

Zou Nederland (mede) een ongure rol hebben gespeeld in of met betrekking
tot Irak die men nu ook het liefst onder tafel wil houden? Er moet toch
ergens een logische verklaring voor zijn, niet?

Henk Elegeert