ASO maakt misbruik van onbekendheid, Jongeren geen benul van pensioen

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sun Oct 23 12:19:06 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bert Bakker wrote:

Ha Bert,  :)

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Moet je nagaan, ondanks het feit dat jongeren zich nog niet op hun pensioen
> oriënteren (is dat ooit anders geweest?)

Ach je zou een onderwijs kunnen hebben waarin dat aspect, maar evenzeer
de werking van de democratie eens uitgebreid aan de orde komt, toch?

 > denkt het kabinet toch aan de lange
> termijn en aan hun belang.

Daar maak ik dus bezwaar tegen, Bert. Het kabinet denkt op de eerste
plaats aan zichzelf en heeft (is het ooit anders geweest?) de jongeren
zelf weer eens niet kunnen bereiken. Men stelde voortdurend dat het
jongeren waren die om een andere regeling vroegen. Daar blijkt dus niets
van, en bovendien stel ik vast dat K-ASO nagelaten heeft hen dus ook op
een eerlijke manier (is dat al ooit anders geweest ?) tegemoet te treden
en voor te lichten (is dat al ooit anders geweest ?). Er lag dus vanuit
dat deel van maatschappelijk veld geen eerlijke open wens op tafel.
Sterker nog men wist zelfs nauwelijks waarover men het had, voor het
geval dat, gezien hun onbenul daarover.

> Stelt het zijn eigen populariteit op korte termijn
> in de waagschaal om aan de toekomst te denken.

Ik hoop dat het de laatste keer geweest is dat we zo'n ASO kabinet
hebben gehad dat over de ruggen van de burgers, onbekend met de materie,
een beleid door de strot geduwd krijgen. Slikken of stikken, en niet mee
mogen en kunnen denken.

> Dat is het verschil tussen politici - die tot aan de komende verkiezingen
> denken - en staatslieden, die stilstaan bij de volgende generatie ;-)

Dat is het punt niet. Het is de wijze en de valse manier waarop, Bert.
Geen van beiden hebben immers in hun belang de zaken geregeld. Ze wisten
zelf van niets !!!! Hebben er niet over nagedacht. Sterker: mochten er
niet eens over nadenken. Daar hebben deze staatslieden en politici
immers geen boodschap aan. Is het ooit anders geweest?

En hoe willen hunnie weten dat er wat 'verbeterd' zou zijn. Duidelijk is
wel dat hun daarin niets te vertellen hadden. Al evenmin in de
levensloop regeling. Vertrouwen hoef je daarin dus niet te hebben als
jongere. Je loopt immers de kans dat een nieuw K-ASO al even eigenzinnig
haar eigen weg gaat zonder zich ergens iets van aan te (willen) trekken.
Laat staan, je er in te kennen, wat er met je centen gaat gebeuren.

Het verziekte paternalisme, Bert. Partijpolitieke democratie, en waar
geen burger op zit te wachten. Zelfs niet de wens hebben echt in hun
naam te kunnen spreken. Het ging dus niet om hun keuzes, maar om  die
van zogenaamde staatslieden en politici. Bovendien, er zitten er een
paar bij die als een tijdje meer lopen en gewoon tegengesteld beleid
zitten te voeren. Moet je nagaan !!! :)

Ik hoop dat de kiezers dat nu ook eens af zouden kunnen straffen, maar
de kans daarop is helaas zo gering.

Ik zie niet waar D66 die pluim (die jij kennelijk wel wilt :) ) in de
reet aan verdient. In tegendeel.

Zo zit het, voor zover ik kan nagaan, Bert. :)

Henk Elegeert