Directie Struik Foods zegt contract Polen op

Ger gmw.arts at HOME.NL
Sat Oct 22 11:11:59 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Kortom Henk, stond er nog maar gewoon douane ne marechausse aan de grens.
Even stoppen en rijden maar weer.

Maar er is meer hoor, wat denk je van de verkeersveiligheid vwb het
vrachtverkeer?
Als internationaal chauffeur waren de douanemomenten ook je rustpunten. Toen
ik vroeger naar Italie reed was Milaan net te doen in een week, met alle
formaliteiten aan de grenzen en in Italie. Nu gaat men 2 keer per week heen
en weer. Het is alleen maar doorjakkeren wat uittaard zeer vermoeiend is.
Een ritje Parijs was eerst 3 dagen werk. Ni is het met wat te lang rijden
verworden tot een dagrit. Ik hoor het veel van oud-collega's.
Daar zetten we dan Polen op en die doen dat ook nog voor veel minder dan de
helft. Tja, goedkoper vervoer maakt zg de prijzen lager toch.
gelukkig zijn er steeds meer verladers, zoals DSM, die staan op Nederlandse
chauffeurs maar ook daar zijn weer oplossingen voor. Ga op vrijdagavond maar
eens kijken aan de grens bij Hazeldonk. Harry de Vos komt er dan met bus
Nederlandse chauffeurs de mensen Polen afwisselen zodat de Nederlanders het
binnenland afhandelen. Het is bekend bij belgie en de nederlandse instanties
en wat doet men er mee, juist ja, niks dus. En het mag gewoonweg niet.
Enige probleem van de Nederlandse overheid wast de duur van de WW omlaag
moest want het mag geen geld kosten dadelijk natuurlijk. Dat probleem is
zoals je weet inmiddels ook getakkeld.

Ger