krokedillentranen

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Thu Oct 20 21:22:12 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

André van Wanrooij wrote:
> [...]

Media en TK hebben toch elk een rol in onze democratie. Waarom stel je
(dan) de ene rol afhankelijk van de andere? En wel dusdanig, dat de
meest verantwoordelijke het minst te dragen krijgt?

Wacht eens even. Jij bent politicus, he geen journalist. :) Je dacht:
kom, laat ik vast beginnen met die 'verantwoordelijkheid'. Het bekende
spelletje is begonnen ! ;)

Overigens verwacht ik dat beiden elkaar informatie toespelen opdat onze
democratie naar behoren blijft functioneren. Afgaande op het vastgelopen
  systeem (verandering vergt eerder moed dan een wettelijke wijziging)
is mijn indruk dat de samenwerking overheid vs media een belangrijkere
plaats heeft gekregen dan TK vs media in het licht van de democratie.

Tijdens Paars is daarover nog wel nagedacht, want men signaleerde toen
al dat er in het media landschap dusdanig veel verandert was dat een her
orientatie, ook in het licht van de nieuwe media, wel op zijn plaats
was.  Daarover hoor je niets meer.

Wat je eerder ziet is het verdere verval en oplossingen in het belang
van de 'partij politiek'. De oude garde regeert weer en wenst in haar
dadendrang niet te worden gehinderd.

Henk Elegeert