krokedillentranen

André van Wanrooij a.v.wanrooij at D66.NL
Thu Oct 20 11:51:24 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: owner-d66 at nic.surfnet.nl [mailto:owner-d66 at nic.surfnet.nl] Namens Henk
Elegeert
Verzonden: woensdag 19 oktober 2005 17:12
Aan: D66 at nic.surfnet.nl
Onderwerp: Re: krokedillentranen

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

André van Wanrooij:

Ger wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Helemaal eens Henk,

> Vragen of het wordt meegenomen in het onderzoek. En intussen gaan we maar

> rustig verder?

Ja, onvoorstelbaar

Volgens de huidige politieke spelregels een van de mogelijke opties en m.i.
ook de juiste.

> Ze zal misschien wat voorzichtigheid betrachten omdat ze geen overleg
heeft

> gehad met Borissen en Berten maar ga dan niet zo in dit programma zitten.

Ik vond het geen verlicht optreden, jammer...

Soms krijg ik het gevoel dat enkel Kamerleden die enkel dit Kabinet afkraken
nog genade vinden in jullie ogen
. Ursie was kritisch over de Minister,
heeft geen conclusies getrokken uit het verhaal behalve dat het meegenomen
moet worden in het onderzoek van havermans, en handelde daarmee uiterst
integer.

> Heeft ze wel overleg gehad en dus namens de fractie praat dan is het

> helemaal erg wat ze verwoordde.

Ja, in dat geval wordt alles bij de minister neergelegd, maar die nam ze

later ook weer (onbegrijpelijkerwijs) in 'bescherming'.

Ze legde het bij de Minister omdat het daar ook hoort, en nee, deze nam ze
niet in bescherming! De Minister zal zich moeten verantwoorden over de
uitkomst van het onderzoek van Havermans. Als het Netwerk verhaal dus
overeenkomstig de bevindingen van Havermans blijkt zal de Minister dus met
een goed verhaal moeten komen.

> De minister heeft letterlijk staan te liegen. meermalen zelfs in de

> tweedekamer, politieke doodzonde heet dat toch. Weg ermee was het altijd,
en

> ik ben nu dus weer eens erg benieuwd of men er weer voor gaat liggen en

> zichzelf weer totaal ongelooflijk gaat maken.

'Liegen'/in strijdt met de waarheid. Nee, ik begrijp dat ze dat niet

opzettelijk doet. Moeat er nog bijkomen ook!!

> Is  er nu niemand daar in den Haag, ik zei het al eens eerder, die inziet

> dat het in dit land een hele grote puinhoop is met de
uitvoeringsinstanties?

De controlerende taken......

 vertonen hun gebreken
 inderdaad. Maar mag je verwachten van een oude Fiat
Panda dat deze als moderne ambulance moet worden ingezet?

> Of we het nu hebben over de belastingdienst, de IND of het UWV. De

> ministers, maar ook de rest gaan er vierkant voorliggen en durven of
willen

> het gewoon niet aan.

Men wil niet weten?

Ik lees jullie reply’s maar als kritiek op het systeem
. Niet voor niets wil
D66 dit oude systeem aanpakken. Nu roeit het kabinet met de riemen die men
heeft. Het is aan Pechtold om met voorstellen te komen over een beter
functionerende overheid. Daar staat bestuurlijke vernieuwing toch voor?

André van Wanrooij, Roosendaal

Henk Elegeert

(D66 at nic.surfnet.nl).

alleen: SIGNOFF D66

Het on-line archief is te vinden op:

--

This message has been scanned for viruses and dangerous content by MoveNext
MailScanner, and is believed to be clean.