Gladio

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sun Oct 16 10:02:24 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Uit De Telegraaf maak ik op dat PvdA-Van der Stoel de laatste chef was (tot
1992) van de supergeheime organisatie van het ministerie van
defensie/oorlog, Gladio. Een club van notabeelen en militairen die het
"verzet" moesten organiseren ingeval van bezetting van Nederland.

Nou begrijp ik ook waarom juist deze ex-minister van BuZa de witwasoperatie
rond Zorreguieta mocht organiseren samen met een telg uit een oud-koloniaal
geslacht die nu hoogleraar te Amsterdam is, tevens lid van de PvdA. De PvdA
als netwerk van... (hier mag Marc Fluks wat invullen). Ook in de PvdA
schuilen dus onfrisse lieden.

Henk Vreekamp, Utrecht