www. corv.nl

Ger gmw.arts at HOME.NL
Sun Oct 16 21:12:24 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Nu wel, het is nog beperkt maar het klinkt er goed. De bedoelingen, de
opzet, deelnemende adviesraad en voorzitter. In elk geval lui welke weten
waar ze het over hebben en dat schept vertrouwen ipv ASO.
In strijd met de Europese rechten van de mens, dus zou je zeggen klaar is
Kees. Zal best wat ingewikkelder liggen hoor maar toch.
Eindelijk staat er nu wat op tegen dit alles omver gooiende dreumeskabinet,
dat maar doet zonder er verder nu eens goed over na te denken. Het zijn onze
droombeelden dus het moet maar. En helaas lopen drie partijen er blindelings
achteraan, al doet D66 dat nu weekje ietje anders.

Het zegt ook wat over de huidige Nederlandse vakbewegingen trouwens. Ik heb
er dik 20 jaar binnen rondgelopen en ken ze dus goed. Verbureaucratiseerde
baantjemikkers zijn ook daar alom aanwezig, net als velen in de politiek. Je
ziet het nu aan De Waal, nu ineens is hij aktief voor zo'm aktiviteit.
Voorheen diende hij rekening te houden met zijn bond en het feit dat hij nog
telkens moest overleggen met ASO en voorgangers. Maar ook zijn job
uiteraard.

Zo ligt dat ook in de politiek, geen draad anders. Vele malen heb met veel
verschillende mensen in de tweedekamer heb ik gemaild en het er over gehad
dat er zaken waren die niet konden en mensen naar de verdommenis hielpen en
nog. Allemaal waren ze het roerend met me eens. Geen een die wat dan ook aan
de orde durfde stellen of dat niet konden. Hun ego weerhield hen er van om
dat gewoon te zeggen tegen me, in die positie ben ik niet, maar wel in de
tweedekamer he? Of de makke vande oppositie natuurlijk.
En ik kan het nog wel begrijpen ook, dat heeft ook te maken met persoonlijke
ambities om graag daar te willen blijven of liefst nog wat hogerop. Wie zou
dat ook net willen. Je moet dan wel gedragen worden dus ook richten je
collega's en partij. Een te eigen mening waarin je niet meegaat met de rest
kan niet of moeilijk. men dient dan al zelf de afweging te maken of je er
mee komt. Er wordt geslikt al is het maar omdat de fractie dan misschien in
onmin komt met de andere fractie en die hebben we nog nodig voor wat anders.
jammer voor de mensen maar zo ligt het nu even politiek.

Erg eigenlijk dat er een stichting nodig is om de regering te controleren,
het blijkt. het spijt me zeggen maar de tweedekamer is niet bij machten
zoals blijkbaar het systeem werkt. Er zitten een regering die er wat
doorheen wil hebben. Stel dat deze stichting haar gelijk haalt. 150
Kamerleden met medewerkers etc, wisten niet dat in mensenrechten van de mens
ook dingen staan opgeschreven? De eerst schuld zou liggen bij het ministerie
zelf natuurlijk, daar dient dat toch zeker bekend te zijn en zal het ook
zijn geweest. Niet de Geus zelf natuurlijk, een nationale clown, lid van
ASO, daar kan je niks van verwachten.
Hhetzelfde voorbeeld is hij zelf, net als de Waal natuurlijk. Rechtstraaks
uit het CNV. Jaren gestreden voor de werknemer en nu 180% om. het gaat om de
baan en het aanzien.

Misschien toch goed dat die dingen ooit eens goed boven komen, maar hoe?

Ger