Laat maar Bush, dat doen wij wel voor je

Ger gmw.arts at HOME.NL
Sat Oct 15 07:26:17 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Wat gaan wij (als burgers) eigenlijk betalen voor het herstel van Irak,
> als die onzin daar eindelijk eens afgelopen zal zijn?

Ik ben bang vele malen meer dan dat we kunnen vermoeden.
Doordat de echte veroorzakers, die dat aanrichtten, het zoveel kost zal dat
wellicht leiden tot besparingen op andere, ook hard nodige dingen. En
schijnbaar zouden we het vreemd vinden als we dan niet zouden, dan doen wij
wel wat extra.

> Waar zullen wij de Irakezen dan uiteindelijk van hebben bevrijdt? Van
> hun dierbaren, hun gezinnen, hun families, hun woningen, hun dorp/stad,
> hun toekomst?

Uiteraard een dictator en terecht. En voor de rest moeten we dat die mensen
zelf uit laten maken. Het komt mij eeb beetje over als iemand op straat gaan
helpen die slachtoffer wordt van zinloos geweld. Je gaat meevechten en denkt
de dader uit te schakelen door het slachtoffer ook maar wat klappen te
geven. En dan aan de omstanders vragen, die het eens zijn met je optreden,
om de schuld mede te vereffenen.

> En waar gaan wij nu werkelijk trots op kunnen zijn?

Dat Bush tegen JPB zegt, grote jongen, goed gedaan, dat is het enige wat ik
kan bedenken. Jan Jaap heeft nu zijn baantje dus niet meer zeuren.
Of je moet het leuk vinden dat er straks 3 Iraqsjes zijn die zich samen het
kot uitvechten. Maar voor ons zijn ze dan niet meer bedreigend.

> Henk Elegeert
>
> Heeft Bush (in zijn periode) niet de basis gelegd voor een wereldwijde
> economische recessie van ongekende omvang en diepgang?

Niet perse hoor. Oorlogen brengen altijd veel werk met zich mee. Dus ook
economie maar in welke mate kan je nooit tevoren overzien.
Zie het wirthschaftwunder na WO2. We hebben het de Duitsers ook niet
vergeven omdat erna de economie zo goed gegaan is.
Winst mag toch geen reden zijn, of olie.

Ger