Conservatisme in D66: Kruisraketten

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Oct 14 20:45:44 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc,

Ik aarzel. Enerzijds begrijp ik, dat al dat wapentuig nergens toe doet en
alleen maar tot ellende kan leiden, anderszijds begrijp ik best, dat een
goed minister van defensie (en dat is Kamps, ondanks alle negatieve
connotatie) behoefde heeft aan wapens ook in het hoogste geweldsspectrum.
Niet om mee te doen met de grote, stoere jongens, maar wel om te kunnen
zeggen tegen massamoordenaars in olierijke en met geld overladen staten: pas
toch even op, of tegen door machtswellust gegrepen lokale leiders, die
bijvoorbeeld de haven van Rotterdam bedreigen tegen en aanzienlijke
afkoopsom.

Tjerk, die in militaire dienst met een pistool alles miste, maar met een Uzi
tot de topschutters behoorde.