VVD gaat ervaring opdoen alvast

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri Oct 14 20:09:59 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:

> ----- Original Message ----- From: "Henk Elegeert" <HmjE at Home.nl>
> Bovendien een

> Eens, zo zou je denken. Helaas zijn vele feministen, vooral die
> Tweede Golfers, 'maternalistisch'... Niet de keuze zelf, maar de
> feministische voorkeurskeuze wordt nagestreefd.

Het is ook verlokkelijk .....

Het zou (sowieso) een moeizaam proces worden, dat was destijds al
duidelijk. Ook voor vrouwen zelf, overigens, en dat blijkt. De overheid,
maar ook de politiek hebben er veel aangedaan om het proces omgebogen te
krijgen. Je zou dus ook kunnen concluderen (tot mijn ergernis) dat het
daarin is geslaagd. Overigens zitten we nog volop te kijken met de
gevolgen daarvan, kinderopvang, deeltijdwerken  etc....

Vanuit democratisch oogpunt een zeer verliesgevende zaak, die juist nu
heel veel winst op had kunnen leveren. En wat tot ieders voordeel had
kunnen zijn. Vele vragen hadden al beantwoord en opgelost kunnen zijn.

We zullen nu zien dat het de politiek is, die er (middels een
inhaalslag) op haar bekende manier garen uit zal trachten te spinnen.

Wedden dat het weinig tot niets zal veranderen...

> De tuinbroek moet worden gesubsidieerd, betaald door een heffing op
> make-up ;-)

Aha, zit daar de emancipatie van de vrouw? ;) Nou ja, het (mode)beeld
van destijds zal zich ook hebben aangepast.

> Voor de immigrantenvrouw geldt merkwaardigerwijze het
> tegenovergestelde; de hoofddoek moet plaatsmaken voor de make-up...

Denk je? Zijn dat niet gewoon twee varianten voor hetzelfde? Er leuk en
aantrekkelijk uitzien, aangepast aan de tijd(sgeest) waarin ze leeft?

> Daarom krijgt de 'immigrantenfeminist' (met Hirsi Ali als
> voortrekker) vast ook zoveel steun van de mannenwereld... ;-)

Ik heb haar tot nog toe altijd beoordeeld op haar rol in de TK
(werkzaamheden daar minder) voor wat betreft de emancipatie van de
vrouw(en), en met name de allochtone vrouwen.

Die past in de partijpolitieke cultuur, en niet mijn voorkeur als het
gaat om processen in de maatschappij zelf.

Er kwam zomaar een rare gedachrte bij mij op. :)
Stel nu eens dat de emancipatiebeweging in haar volle omvang had kunnen
plaatsvinden, zouden we dan nu uberhuapt in deze situatie verkeren met
de allochtonen vrouwen (ook mannen)?

Ik veronderstel dat het een bijna moeiteloos proces (immers bekend) zou
zijn geweest voor beide bevolkingsgroepen. :)

Henk Elegeert