Mijn vriend, de D66 wethouder vandaag maar weer eens.

Ger gmw.arts at HOME.NL
Fri Oct 14 08:16:05 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Voor wie het nog weet, ik schreef het al wat eerder, heb ik te maken met een erg slimme wethouder. Vandaag komt hij  weer even een beeld.:))))

Een van de dingen aan onze innige contacten was dat de trottoir voor mijn deur.
Een brede stoep met links en rechts van de rij woningen een parkeerplaats, Je kan dus offieel niet met de auto voor de deur komen. Er stan bomen langs welke de tegels omhoog duwen ook door het vriezen komen die dingen weleens wat omhoog. Maar ze zouden bla bla bla, je kent het wel.

En ja hoor, hij is er weer. Aan een zijde is er een paaltje geplaatst, midden op de trottoir. Opgelost is het probleem zal hij denken. Zelfs de aan die kant ook nog de stoep verlaagd zodat mensen met een rolstoel er makkelijk op kunnen en net langs die paal op kunnen.
De vooral wat oudere mensen, rijden zo een keer per week de auto toch even voor de deur om de soms zware boodschappen uit te laden, of mensen die slecht ter been zijn. Dat gebeurt al jaren dus we hebben het niet onderlinge klachten of iets.
Maar de conclusie is dat het nu juist de auto's zijn die de stoep kapot rijden. Zal er ook ongetwijfeld een beetje aan meehelpen maar 1 en 1 is 2 toch. Daar komt bij dat de huidige scheefliggende tegels er nog steeds zo liggen en dus nu voorkomen gaat worden dat er nog meer omhoog of kapot gaan. Als zo een keer die pad herbestraat moet worden moet er eerst die paal weer uit en weer terug. Beetje vreemde volgorde maar ja, we kennen hem inmiddels, hij weet niet beter.

Hij is echter wat vergeten. De brandweer kan er niet meer bij, de ziekenauto niet, maar zelfs zijn eigen veegwagen iets moet gaan verzinnen met de bijna vallende massa's bladeren. Verhuizen, of andere dingen die je toch soms naar de woning van naar moeten, allemaal maar 100 meter mee gaan rommelen.
Je zal op een brancard liggen en je moeten geregeld van of naar ..... vervoert worden. Elke keer moeten ze een eind met je gaan leuren.
Er al brand zijn en er staan iemand boven voor zijn raam te gillen en de brandweer roept, spring maar want de ladder staat zo ver weg. Die heeft dan wel een groot risico, zo'n dappere redder in nood, hij looptkans zijn nek te breken over de loszittende en scheve tegels. Het zou zonde zijn.

Dat zoiets ambtelijke dingen zijn snap ik wel hoor, maar toch. Op een of andere wijze denkt hij deze dingen persoonlijk aan te moeten pakken. Misschien dat ik hem toch een beetje kietel ergens.

Ik verheug me al op het telefoontje van vandaag, dat komt er zeker. En tja, een dag niet gelachen......

Verwacht resultaat: Paal weg, en men heeft de stoep verlaagd. Maar dan is het natuurlijk voor een auto ook makkelijker is als die paal weg is.
Hij mag hem hebben van mij hoor, die paal dan, hij staat er regelmatig voor.

Ger