D66 en de homostrijd gekwantificeerd (9): Reconstructie

Thu Oct 13 13:25:22 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik eerder,
>Neem daarnaast de volstrekt megalomane 'Operatie Centurion' (= het COC
>moet 6 maal zo groot worden) en een waslijst van flauwekul waar men niet
>goed van wordt,

 Henk Elegeert <HmjE at HOME.NL>,
>En wil men daarmee dan D66 weer op een 12 zetels krijgen, ofzo? En
>hoezo, 6 maal zo groot? Is er een homo/lesbo kweekvijver dan?

 Ik schreef het door jou geciteerde, hoor - niet Andre (die het overigens
 wel bevestigde en er een prijskaartje aan hing).

 Waar het om ging is dat ene Henk Beerten (voorzitter D66-Nijmegen) wat
 rare beloften heeft gedaan als voorzitter van het COC. Een van die be-
 loften was dat hij het COC zes maal zo groot zou maken - om de een of
 andere reden noemde hij dat 'Operatie Centurion' (raar - dat refereert
 immers naar 100 en niet naar 6), wellicht dat 'Sexurion' in homokringen
 weer iets anders betekent  :-)

 De rekening voor 's mans grootheidsmanie werd door onze D66-fractie bij
 de regering verzilverd (miljoen dus) en daarna stortte het kaartenhuis in,
 er kwam een interim-voorzitter en daarna een nieuwe voorzitter en een
 nieuw COC-bestuur (waaronder een D66-fractievoorzitter). Intussen zit
 deze meneer nog steeds D66-Nijmegen voor. Onbegrijpelijk, die had er
 dus wel even uitgegooid behoren te worden. Boris Dittrich en Lousewies
 Van der Laan hadden op z'n minst met een verklaring moeten komen voor
 hun rol in dit drama.

>Dat wordt anders als er een kunstmatige achterban gaat ontstaan. Dan
>vindt een overname plaats die mij niet gewenst lijkt. Zelfs niet in
>beider belang is.

 Precies. Dat was mijn uitgangspunt. En toen ik dat naging, stuitte ik
 op financiele malversaties (die natuurlijk niet strafbaar zijn) waarbij
 D66 betrokken is.

 Morgen of overmorgen zal ik weer eens kijken of ik wat meer kan vinden.
 Persberichtje hier, Kamer van Koophandel daar, dat werkt altijd prima
 bij mensen die gehoord wensen te worden. De omgekeerde telefoongids
 (adres <--> nummer) eveneens, al staan daar geen geheime nummers in.

 Marc Fluks