D66 en de homostrijd gekwantificeerd (5)

Wed Oct 12 16:31:39 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Andre van Wanrooij <a.v.wanrooij at D66.NL>,
>D66 wil volgens jou de NPS opheffen omdat een van de NPS-sites negatief
>over het COC heeft geschreven... Kom nou toch, dat geloof je toch zelf
>niet?

 Ik heb dat dan ook niet beweerd.

 Ik vond het grappig dat twee dossiers elkaar kruisten - en dat we jou
 daarin tegenkwamen. Meer niet, hoor.

>Kijk, hier kom je nu een van de oorzaken tegen waarom ik vind dat het COC
>moet 'hervormen'. Inderdaad is er bij het COC veel geld verkwist door
>het toenmalige bestuur onder leiding van Henk Beerten en Roland van
>Benthem (nu VVD-burgemeester Eemnes). Maar dat terzijde, het heeft immers
>niets met D66 van doen.
 ^^^^^^^^^^^^^
 Dus wel. Want om de een of andere reden bestaat er een link tussen de
 conservatieve koers van D66 en het COC. 'Verduistering' van een miljoen
 uit de staatskas zou zo'n link kunnen zijn. Aanpassing van de grondwet
 (komt er mogelijk nog aan, even kijken of ik nog wat meer kan vinden)
 ook...

 Ik ben op zoek... ik weet niet waarna... maar er is iets grandioos mis.
 Het is puzzelen. Behalve dat ik tegen de rechtse sociaal-liberale koers
 van D66 ben en dat ik als vrijzinnig-democraat op de koers van mensen
 als Van Mierlo en Kohnstamm zit, heb ik geen verborgen agenda. Ik ben
 niet op homojacht of zo.

>Centurion heeft veel geld gekost zo'n 14000 Euro, maar dat is niets
>vergeleken met de 150.000 Euro die door Beerten cs zijn weggegooid met
>een internet-project dat nooit van de grond is gekomen. Ook is het niets
>vergeleken met de directeurscrisis die het COC zo’n 100.000 Euro heeft
>gekost.

 Daar heb je het al. Al die dingen kunnen toch meespelen ?

 En wie zit er bij Henk Beerten op de koffie ? - Boris Dittrich en Loesewies
 van der Laan - en voor wie werkte hij (indirect) ? - Alexander Pechtold.
 Welke partij in Nijmegen zit hij voor ? - D66.
 Da's toch geen toeval ?

 Maar dat er meer dan 1 oplossing van het probleem is, zal je mij niet
 horen ontkennen.

>Dat er een uitgebreide COC lobby bestaat gericht op D66 komt (mede)
>door het feit dat de fractiemedewerker van Lousewies voorzitter is van de
>werkgroep politiek van COC Nederland.

 Als je die naam geeft, trek ik hem/haar wel even na...

 [Ik vond die grap over Boris Dittrich zelf wel leuk, trouwens]