Dit geeft hoop

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Wed Oct 12 14:10:08 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger heeft op woensdag, 12 okt 2005 om 10:37 (Europe/Amsterdam) het
volgende geschreven:

> ,,Veel mensen komen in de bijstand door een verbroken relatie. Door
> deze
> alleenstaanden aan een nieuwe partner te helpen, kan de financiële
> situatie
> aanmerkelijk verbeteren en de uitkering worden ingetrokken'', aldus
> fractievoorzitter J. Hatenboer van de VVD Enschede woensdag.
> Dit kan niet waar zijn.

je houdt het idd niet voor mogelijk! minkukels!

> In plaats van verplicht werken in de kinderopvang moeten ze wel bereid
> zijn
> tot sex met een nieuwe vrijer maar dat is een bijkomstigheid.

in andere culturen veroordelen we uithuwelijken, maar wat is dit anders?
en het is steeds het gevolg van een samenleving waarin niet wordt
nagedacht over het onbetaalde en daardoor onzichtbare werk.
(van moeders (v/m), en mantelzorgers, voor wie het nog niet begreep).
vroegah, toen de rollen duidelijk verdeeld waren, kon je 'een
vrouw/a.s. moeder' op de huwelijksmarkt kopen, je zat er levenslang aan
vast en vice versa, maar er stonden (en staan nog)
belastingfaciliteiten tegenover.
je verzekerde je voor weduwen (m/v) risico, en de gemeenschap kreeg
vanzelf nieuwe arbeidende generaties. marx noemde het 'reproductie van
de factor arbeid'.

kijk, dat willen we niet meer op deze manier regelen. toch?
en dus moeten we iets anders verzinnen op de verdeling van, of de
beloning voor, wat nu nog 'onzichtbaar werk' is.
het wordt pas 'zichtbaar' als er een uitkering aan vast zit.
dan zijn 'bijstandsvrouwen' ineens een probleem. zucht. :(

wanneer gaat er eens een denktank zich hierover buigen?

> D66-Enschede zal toch niet dom zijn om dadelijk te komen zeggen dat
> het ook
> voor homo's moet gelden?

gelijke monniken gelijke kappen he ger. ;)

> Dit maakt dat je weer een keer kan lachen vandaag toch?

ik heb een vreemde grijns op mijn gezicht, hoe krijg ik die er nou weer
af? grrrr.

gr elma