Ik kan het niet laten:))))

Ger gmw.arts at HOME.NL
Wed Oct 12 09:23:24 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Brinkhorst: stroomproducenten benadelen staatskas
11 oktober 2005, 19:51:55
DEN HAAG (ANP) - Minister Brinkhorst van Economische Zaken gaat er alles aan
doen om woekerwinsten van stroomproducenten aan te pakken, maar dat zal niet
leiden tot lagere prijzen.
De D66-bewindsman zei dat dinsdag in de Tweede Kamer, tijdens een spoeddebat
dat was aangevraagd door Kamerlid Crone (PvdA). Volgens de D66-bewindsman
wordt niet de consument, maar de staatskas benadeeld.
Uit onderzoek is gebleken dat de stroomproducenten de waarde van rechten om
het broeikasgas CO2 uit te stoten, die ze gratis kregen, voor 30 tot 70
procent hebben doorberekend in de tarieven.

Niet de consumenten maar de staatskas? Ik dacht dat die kas ook van ons was.
Zou het al zolang in den Haag wandelen dat hij het gaat zien als iets wat
van hem of den Haag is?
Als er rechten zijn doorberekent in de tarieven gaan die toch omhoog? Wordt
dan de gebruiker niet benadeeld?
En wat is de waarde van de rechten die je gratis krijgt?

Dat ze waard worden snap ik als je ze kan (ver)kopen maar dan had men die
niet moeten scheppen en had de energie niet duurder hoeven te worden.

Ik weet er niks van en denk dat ik dat zo maar ga houden:)))))))

Ger