VVD-woordvoersterMedia

Bert Bakker bbakker at USA.NET
Tue Oct 11 14:51:17 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

De NPS moet niet weg wegens gebrek aan politieke invloed. De NPS is als
afzonderlijke stichting straks niet nodig omdat de publieke omroep één grote
NPS moet worden. In 2008 gaat 2/3 van de middelen en taken over naar 'de'
publieke omroep, die wordt geleid en aangestuurd door de raad van bestuur.
Conform BBC-model. Nog maar 1/3 van de middelen gaat via de
omroepverenigingen.

Om de ontwikkeling van één grote NPS een handje te helpen, zullen alle
NPS-programma's en alle NPS-medewerkers (dus ook de 'kraamkamer') één op
één worden verhuisd naar de publieke omroep, in 2008. In de jaren daarna
kunnen die programma's elk een nieuwe plek krijgen, dan wel uiteindelijk zelfs
binnen dezelfde organisatie blijven. Bovendien worden de middelen die nu
worden uitgegeven aan kunst en cultuur geoormerkt, zodat daar in de toekomst
niet op kan worden beknibbeld.