Balkenende wil gesprek met Pechtold (was: Heel moedig van Pechtold)

Ger gmw.arts at HOME.NL
Sun Oct 9 07:53:51 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Yes, daar gaat het toch ook om. Dat getuigd nu weer van de allertheid van
onze zo geliefde MP, Harry.
Misschien dat op deze wijze de beerput alsnog opengaat en Pechtold en
hopelijk D66 in een positie komen stelling te moeten nemen. En laten we de
rente maar even blijven aftrekken hoor, zijn we gewend en is niks mee tot
zolang.
Er zitten ook dusdanig grote zaken aan vast dat je niet zo maar kan zeggen
of het wel verstandig zou zijn om aan de slag te gaan met de aftrek dat ik
dat net kan overzien. En ja, als ik het niet overzien is het natuurlijk
helemaal onverantwoord om ASO er naar laten te kijken, dat ben ik weer
helemaal met Zalm eens. het getuigd toch van een stukje zelfkennis van ASO.
Ik vrees nu alleen dat de minister van Bestuurlijke Vernieuwing straks met
het voorstel komt om alles maar bij het oude te laten, want ja, afspraken in
het kabinet, de continuiteit waar  Harry Potter zo op meende te moeten
zitten van de week.
Zouden misschien toch nog nog hopen dat er in de fractie van D66 mensen met
enige moed zitten, die niet alleen naar het (eigen) partijbelang kijken maar
durven opstaan? Het zou zo mooi zijn.

Als ik van de SP zou zijn zou ik dit ook zo doen, weer een kans om Harry te
laten toveren en schutteren, daar ben je ook oppositie voor toch. Bert komt
straks vanzelf weer een keertje schelden op die k*tpartijen hier, het zou
niet voor het eerst zijn. Niet doen Bert, niet verstandig, misschien moet je
straks wel met ze..... je weet maar nooit, dat is ook politiek, kan je leren
van Wouter.

Eerst  in in je kabinet te roepen dat ze dat niet mogen. Dan zelf domme
persoonlijke meningen geven, en dan weer tegen de rest zeggen dat ze niet
hadden gemogen, moderne politiek zullen we maar zeggen. Heel handig toch,
maar niet gevaarlijk zolang er angsthazen in je coalitie zitten. Zo wordt de
film van Harry Potter langzaam opgetover tot een komedie en die kunnen ook
best leuk zijn. Zeker waar de hoofdrolspelers hun rol niet kennen en niet
eens door hebben dat ze zichzelf alleen al belachelijk maken door daar te
blijven zitten. het ergste eraan is nog dat ze denken dat de mensen het niet
snappen en ze dus niet in de gaten hebben waarom ze nu eigenlijk lachen. Ach
ja, de pot en de ketel en zo verder. Zie er de gein maar van in, dan blijft
het nog een beetje leuk.
Het spijt me voor de MP maar langzaam denk ik niet anders meer in termen dan
Harry Potter als het over hem gaat, maar och, dat gun ik hem wel.

Ger, die het alleen maar zo zonde vind dat zo'n mensen ons landje moeten
besturen.