Balkenende Irritantste Nederlander van 2005 (was: Spoeddebat: Ook ik sta achter Ben Bot !)

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Oct 7 20:35:28 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc,

Je schreef:

> Mark Giebels <mark at GIEBELS.ORG>,
>
> D66 staat wat dit dossier zelf betreft wel aan de goede kant, hoor (dat
> gebeurt gelukkig vaker). Het inhoudelijk tegenspartelen zet alleen geen

Dat viel mij ook al op, Pechtold bij BvD, Dittrich vorige week ook al
eerder, onze eigen Bertus keert terug naar de dagen van de PvdA van Den Uyl
qua inkomenspolitiek, Lousewies haalt fel uit naar Donner (nu nog
doorbijten) en we gaan de wens van de VVD tot afschaf van de NPS lekker ook
niet honoreren, al zal daar wel een congresuitspraak aan te pas moeten
komen.

Overigens las ik ergens in de VN van vorige week ook een mooie definitie van
neoliberaal: overheidstaken als het spoor, de stroom, de zorg , sociale
huisvesting etc overlaten aan de markt (die er meestenstijds niet eens is).

Laten we links blijven, maar dan wel weer modern links.

Groet,

Tjerk, vrijzinnig links liberaal (democraat beschouw ik in Nederland als een
gegeven, behoudens de centrum democraten)