Spoeddebat: Ook ik sta achter Ben Bot !

Ger gmw.arts at HOME.NL
Fri Oct 7 10:15:44 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

We hebben een kabinet gehad Mark, dat een teken wilde laten zien. Men trad
toch af om hetgeen er in Sebrenica was voorgevallen. Wel of niet terecht is
even van minder belang maar het liet zien dat er mensen aan het bestuur
zaten en geen sprookjesfiguren.
We zitten nu met lui die zichzelf zo goed vinden of tenminste willen laten
lijken dat het zo is dat ze zichzelf verbieden om af te vragen of ze dingen
wel goed gedaan hebben. Iemand als Balkje kan het in zijn ogen toch alleen
maar goed doen zal zijn mening zijn.
En dan staat er eentje op die nog wel wat menselijke trekjes vertoond en die
wordt onmiddellijk zijn mondgesnoerd. Nog erger, tegen de mensen die wij
samen als onze vertegenwoordigers hebben gekozen weigert men zelfs openheid
van zaken te geven.

Het moet bijna wel dat er zaken niet kloppen. Neem bijvoorbeeld het argument
van Balkje maar dat hij, gezien het feit dat de leveranciers van zijn zg.
informatie het niet vrij hebben gegeven en dat dat dus.......etc.
Geen moment hebben we hem gehoord over een mogelijkheid om zijn
schijnrelatie met die verstrekkers in bescherming te nemen door er dan maar
eerst eens mee te overleggen, oftewel een weg zoeken om aan onze
democratische rechten te kunnen voldoen. Breeduit ervoor gaan liggen en NEE,
NEE.
Bij mij, en bij heel veel mensen, levert dat grote argwaan op. Hopelijk
levert dat het meeste argwaan op bij degene die we daarvoor hebben gekozen
en gaat de vuist nu eindelijk eens op tafel.

Ger