UWV staat boven de wet blijkbaar.

Ger gmw.arts at HOME.NL
Thu Oct 6 11:20:57 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dat is zo maar lenny. Je moet er de lol wel van in gaan zien om er mee om te
kunnen gaan.
Het is uiteraard allerbelabberst wat de burger hier overkomt bij een beetje
pech, (daarom zal het Pech-told worden, hahahaha).
De gewone burger kan er helaas ook niks mee, ze lopen tegen hele harde en
hoge muren op waar ze niet doorheen kunnen komen, zelfs al bestaan er nog
ambtenaren die graag zouden willen, maar niet mogen, kunnen of durven.
Het ergste wat eraan vastzit is niet alleen dat de burger kan doodvallen
maar dat er van die ongeleide projectielen rondlopen in den Haag, en
daarbuiten, die deze grandioze puinhoop ook nog lopen te verdedigen en te
ontkennen.

Mensen die zo graag zouden willen maar een stukje pech te verwerken krijgen
door WW, ziekte of wat dan ook worden tegenwoordig de grond ingetrapt door
het ASO-systeem. Neem alleen maar het feit dat Balkje en consorten de
herkeuringen van de WAO-ers gaan beginnen met als goedmaker dat mensen dan
meer kansen krijgen. je schopt ze werkeloos op het moment dat er geen
greintje werk is te vinden, al helemaal niet als er een vlekje op je zit en
met bussen vol met nu oosteuropese mensen die hier voor een fractie van
hetgeen het zou moeten zijn komen werken. En als je het niet lukt wordt je
behandelt als een crimineel door overheidsinstanties waarvan je dan de
minister hoort zeggen dat ze uitstekend werk leveren.
En dan komt D66 vertellen dat diezelfde uitzendbureau's welke al die
illegalen halen, bij monde van Bert, meer de vrijheid moeten krijgen.
Gisteravond zei zijn oude partijleider het nog eens heel zuiver, het is niet
visionair dit kabinet en daarmee uiteraard de coaltitie. Ik heb wel wat
anders aan mijn hoofd om me druk te maken om D66 waren zijn woorden, en dan
bedoelde hij meer leuke dingen.

Wat ik niet komisch vindt is dat een partij als D66, die mij altijd heel erg
sympathiek is geweest, al was ik er dan geen lid, dit ASO-beleid mee
mogelijk maakt. Ik ben er dan ook zeer van overtuigd dat velen daarbinnen
zich diep schamen en ook zeker weten dat het zo verkeerd is wat ze doen. En
toch, ze beweren het tegendeel.

Voor mezelf redt ik me wel in deze wirwar en heb al heel wat mensen mogen
helpen er proberen doorheen te komen. Nu even niet maar dat heeft andere
redenen.
Beroepspolitici zoals Zalm, nog nooit echt gewerkt. Al is dat ook werk
natuurlijk, maar nog nooit van zijn leven met 2 benen in de maatschappij
gestaan, maken uit wat wel of niet goed is voor de hardwerkende burger. Zijn
begroting geldt als enige en hoort ook te kloppen natuurlijk maar dan wel
over de ruggen van degene die het niet kan opbrengen. De rijken rijker en de
armen armer is het devies, al zegt men het niet hardop.
Excuus van D66, de overheid kan niet alles behappen. Niet eens doorhebbende
dat hij eigenlijk zegt, ik vind dat de Nederlandse overheid niet voor haar
burgers dus land kan zorgdragen.
Je bent verplicht, ik heb het deze week nog mogen ondervinden om de kluit
flink te belazeren om notabene iets kunnen te doen aan gezondheid. Dan komt
er weer iemand die zegt dat je het afschuift op de overheid en de rest.

De lol er van inzien bestaat uit het inzien van de dommigheid van sommige
uitlatingen, alleen zo eeuwig zonde dat die komen van mensen die
eigenlijkons land zouden moeten kunnen besturen, of dat bestuur zouden
moeten controleren, maar helaas.

Maarje hebt gelijk, eigenlijk is er niks komisch aan.

Ger

Het wordt echt langerzamerhand NEderland maar dan niet alleen ontkennend
maar zakkend.