National Health > positie patienten (was:DBC's (was: ... verzinsel))

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Tue Oct 4 09:46:41 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bert Bakker wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Geen tegenstelling hier, ik wordt ook ibbelig en krijg pukkeltjes van de
> burokratie. Doe niet anders dan er tegen te hoop lopen.

Haha, grapjas het nieuwe zorgstsel is een kluwen burokratie.

> Overigens is de burokratie het ergst in die delen van de gezondheidszorg die
> niet via de basisverzekering (ziekenfonds, particulier etc.) worden geregeld,
> maar in de AWBZ (onze eigen 'national health') en in het gesubsidieerde
> (provincies, gemeentes) ciruit.

Ber, doe iets aan die decentralistie-zucht zonder controle
mogelijkheden. Aan welzijnswerk dat monopolist is. Aan controle op hun
werkzaamheden, en hun financieen.

> Burokratie is ook een belangrijke reden om tegen de WMO te zijn.

Wat is er burokraties aan de WMO?

 > En om af te
> willen van het centraal indicatieorgaan zorg (CIZ - voorheen de RIO's).

http://www.limburger.nl/Pagina/0,7090,31-1-2039--2826176-1471--,00.html
"
  Dertig managers weg bij Thuiszorg Midden-Limburg
Niki van der Naald
Roermond/Weert -
Thuiszorg Midden-Limburg (TML) gaat de top van haar management halveren.
Dertig mensen van de ongeveer zestig rayonmanagers en teamleiders bij de
thuiszorginstantie verliezen voor 1 januari 2007 hun baan.

De ontslagen maken deel uit van een grote bezuinigingsoperatie van 4,7
miljoen euro bij TML. Bij de rest van de 1700 medewerkers verdwijnen
vooralsnog geen banen, maar met een flink aantal thuiszorgmedewerkers
wordt wel geschoven. De Midden-Limburgse instantie gaat haar zorg
opsplitsen tussen enerzijds de ouderwetse wijkverpleging en anderzijds
huishoudelijke zorg. Dat kan tot gevolg hebben dat een deel van de
thuiszorg-medewerkers op een lager niveau dan nu moet gaan werken en ook
onregelmatige diensten gaat draaien, zo bevestigt directeur B. Drieshen
van TML. Volgens de ondernemingsraad leidt vooral dat laatste tot onrust
onder het personeel.

"

Henk Elegeert